19-08-2018

Body-Mind-Fit met Aikido van start in Arnhem

Vanaf september 2018 geven wij cursussen Body-Mind-Fit met Aikido (BMF) in verschillende wijken van Arnhem. Voor 55-plussers die hun weerbaarheid willen verbeteren met behoud van ontspanning en veerkracht.

In een BMF-cursus werk je met simpele, veilige oefeningen ontleend aan de verdedigingssport aikido. Iedere cursus start met een open les/demo, gevolgd door 9 wekelijkse lessen. Na de cursus kan je doorstromen naar permanente trainingsvormen in aikido of verwante sporten. BMF wordt in de komend twee jaar regelmatig aangeboden door de Aikido Stichting Arnhem, in verschillende wijken in Arnhem-Noord en Zuid. Alle cursussen zijn gratis!

Begin direct!

U kunt nog meedoen met:

Elderveld:

Sporthal Elderveld, Breezandpad 13, 6843 JM Arnhem-Zuid. Tijd: 13:00-14:30 uur

Cursus: Negen lessen op vrijdagen van 16/11—21/12 2018 en 11— 25 jan. 2019

Presikhaaf

De Weldam—SWOA, Middachtensingel 39, 6825 MG Arnhem

Open les/demo: maandag 26 november 2018 van 13:00 – 14:30 uur

Cursus: 9 lessen, maandagen 3—17 dec 2018 en 7 jan — 11 feb 2019, 13:00 – 14:30 uur

Spijker- en Statenkwartier

Fysiotherapie Musis, Broekstraat 2C, 6828 CV Arnhem

Open les/demo: dinsdag  27 november 2018 van 13:30 – 15:00 uur

Cursus: 9 lessen, dinsdagen 4—18 dec 2018 en 8 jan—12 feb 2019, 13:30 – 15:00 uur

Aanmelden:
  • Stuur een  met je naam, (mail)adres, telefoonnumer en leeftijd;
  • Bel ons op 0317-617490;
  • Kom gewoon naar de open les/demo (zie boven).
Lopende en afgelopen cursussen:

Rijkerswoerd (19 sep - 21 nov) en Geitenkamp (20 sep - 22 nov).

Over BMF

‘Body-Mind Fit met Aikido’ (BMF) richt zich op het weerbaar maken van ouderen (55-plussers). Met de subsidie van ZonMw wordt het project uitgevoerd in 7 wijken in Arnhem. Het project bestaat uit 19 cursussen in lichamelijke, mentale, emotionele en sociale weerbaarheid. De basis is aikido, een bewegingsdiscipline die deze vaardigheden effectief integreert. De uitvoerder, de Aikido Stichting Arnhem "Jiki Shin Kan" (ASA) heeft ruim ervaring in deze materie, met name valpreventie. Deelnemers kunnen doorstromen naar senioren-aikido, tai chi, qi gong, fitness of andere sporten. De interventie wordt ondersteund door communicatie, kennisoverdracht, documentatie, monitoring en evaluatie. De ASA werkt nauw samen met de Gemeente Arnhem, Stichting Welzijn Ouderen Arnhem, welzijnsorganisaties in de wijken, zorgverleners, en beweegsport-aanbieders als Moai BV, Golden Flower Tai Chi, Stichting Bewegen in Nederland, en Physique Sport Medisch Centrum. Ook wordt integratie van BMF in lerarenopleidingen beoogd.