Weekendstage bij Ezra Shihan in Engeland, oktober 2017

27-10-2017
Eind oktober organiseert de AFN weer een Aikido-weekend met Terry Ezra Shihan. Deze keer in zijn eigen dojo in Engeland! Schrijf je in voor 17 juni en doe mee met de groepsboeking!

We gaan met de AFN op stage naar Ezra Shihan om te trainen in zijn eigen dojo. De stage is van vrijdagavond 27 oktober tot en met zondag 29 oktober. Twee dagen intensief Aikido trainen in een unieke sfeer, met een goede groep - een geweldige gelegenheid!

Groepsboeking

• De AFN regelt daarbij een groepsboeking voor de vlucht en 2 gezamenlijke overnachtingen. Dat scheelt in de kosten. De kosten van deze gezamenlijke boeking zijn 315 euro. De stage zelf is kosteloos voor de deelnemers, je betaalt alleen de reis- en verblijfkosten!
  • Wil je aan de stage meedoen en gebruikmaken van de groepsboekingen, meld je dan aan voor 17 juni via de link naar ons online aanmeldformulier
  • Als dit niet lukt: kopieer en plak: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScUNmcRdF452kQkVCfcnGzVThGonIyH1xXRGpx3zx9gDmsmUw/viewform?c=0&w=1
  • Als dit ook niet werkt: mail naar stagenaarbirkenhead@gmail.com. Hier kun je ook vragen naartoe mailen.
  • Maak dan ook voor 17 juni het bedrag van 315 euro over op: IBAN NL72 INGB 0007 6852 95 t.n.v. Aikido Federatie Nederland te Arnhem o.v.v. 'Birkenhead'.
  • De stage gaat door bij een groep van meer dan 10 mensen.

• Er wordt voor onze groep speciaal een aantal trainingen besproken.
  • We komen op vrijdagavond aan en zijn zondagavond laat weer thuis; we zullen het weekend maximaal benutten!

Vrijdag 27 oktober

• Vertrek 19:50 Amsterdam, aankomst 20:10 Liverpool (lokale tijd, 1 uur tijdsverschil).
  • Verantwoordelijk, sober en ingetogen gaan we 's avonds beslist niet de kroeg in.

Zaterdag

• Ontbijt
  • Ochtendtraining
  • Lunchpauze
  • Middagtraining
  • avondeten
  • 's Avonds beslist niet naar de kroeg.

Zondag

• Ochtendtraining en middagtraining, of een lange ochtendtraining.
  • De tijd wordt afgestemd op onze terugvlucht.
  • 's Avonds terugvlucht Liverpool-Amsterdam: 18:30 - 20:50 uur

Groepsboeking - details

De AFN regelt een groepsboeking voor een vlucht en twee overnachtingen. Door met een grote groep te boeken:

• zijn de kosten iets lager dan wanneer ieder voor zich boekt;
  • wordt het mogelijk een grote accommodatie te regelen waar de groep bij elkaar kan blijven.

We vliegen met EasyJet; deze vliegt direct op Liverpool.

Echter, voor iedereen staat de mogelijkheid open om de reis, de overnachtingen of beide zelf te regelen. Je kunt je dan dus ook later nog aanmelden.

Geschatte kosten:

Totaal voor vlucht en overnachting: 315 euro. Dit is op basis van een groep van 12 personen. Als de groep groter wordt wordt de prijs lager.

Vlucht met EasyJet:

€155,- per persoon op basis van handbagage en één stuks ruimbagage. Reis je zonder ruimbagage dus alleen met handbagage, dan vlieg je €45,- goedkoper. Ruimbagage combineren met een medereiziger is een optie, dat scheelt aanzienlijk.

Overnachtingen:

€160,- per persoon voor twee nachten - op basis van een groep van 12 personen.

Wordt de groep onverhoopt toch kleiner, dan zoeken we een andere accommodatie om niet over deze prijs heen te gaan.

Bijkomende kosten:

• Vervoer van en naar Schiphol: Regelt ieder voor zich; samen rijden wordt aangemoedigd doch informeel geregeld.
  • Vergeet niet dat het Pond laag staat tegenwoordig - gunstig voor ons.
  • Vervoer Vliegveld - Liverpool: per bus, €16,- retour
  • Vervoer tussen dojo - stad - accommodatie: Lokale buskosten.
  • Eten en drinken: Regelen we ter plekke, als groep. We zoeken hiervoor plaatsen waar de kosten binnen de perken blijven.
  • Twee dagen lang intensieve Aikidostage: Free!

Eindafrekening:

We willen dat de deelnemers weten waar ze aan toe zijn. We schatten de kosten daarom conservatief in, en hopen goedkoper uit te komen vanwege de groepsvoordelen. Wat overblijft, wordt teruggegeven aan de deelnemers.

Annuleren:

Natuurlijk vinden we het jammer als je toch niet mee kunt! We gaan boeken direct na 17 juni - zie boven. Annuleren of ruilen kan daarna wel, maar daar zitten kosten aan die we aan je doorberekenen. We sluiten geen annuleringsverzekering af. Reken erop dat we er alles aan zullen doen om de kosten tot een minimum te beperken. Het feit dat we met een grote groep reizen geeft ons in sommige gevallen ook wat extra armslag. Wie de zekerheid wil om te kunnen annuleren moet zelf de vlucht c.q. verzekering regelen.

Uitrusting / bagage:

Je moet voldoende bij je hebben voor de Aikidotrainingen en de duur van het verblijf. In ieder geval:

• Aikidokleding (1 of 2 pakken)
  • Zaalslippers
  • Persoonlijke spullen.

Wapenset kun je thuislaten. Voor wat het kost om die met EasyJet te vervoeren kun je een nieuwe set aanschaffen. We regelen wapens ter plekke.

Reisdocumenten

Voor reizen naar Groot Brittanië is een paspoort of Nederlandse Identiteitskaart voldoende.

Voor niet-EU burgers: paspoort noodzakelijk, en visum zelf regelen.

Aanmelden

Hier is een link naar ons online aanmeldformulier, waar je je kunt aanmelden. Deadline voor groepsboeking: 17 juni

Je helpt de organisatie ook als je ons aangeeft dat je niet gaat, of pas later beslist.

Andere reis- en verblijfopties

Wie zelf de reis of het verblijf wil regelen is daar volledig vrij in. Je kiest zelf of je bij de reis, de gezamenlijke overnachting, of beide aansluit.

Zelf rijden: de boot vanaf Calais of Duinkerken vaart naar Dover. Een retour kost ongeveer €160,- per auto (normale personenauto) ongeacht het aantal inzittenden. Reken op 12 uur rijtijd voor een enkele reis.

Bus

Reken op lage prijzen maar een lange reistijd én een overstap in Londen.

Er rijden geen bussen direct van Nederland naar Liverpool. Wel zijn er busreisen van London (Charing Cross St.) naar Birkenhead direct, per National Express, zie https://www.goeuro.co.uk/. Reistijd ca. 6 uur. Er rijden bussen zoals Eurolines tussen Nederland en Londen; je moet dus overstappen.

Accomodatie

Een hotel kan, maar AirBNB is vaak goedkoper.

Voor meer informatie over Komyokan dojo, klik hier...

Dit alles staat ook op de AFN-website