20-05-2017

Aikido en Natuur in het teken van bomen...

Zaterdag 20 mei stond de les in het teken van de natuur. Lekker trainen in park De Gulden Bodem...

Net als in voorgaande jaren stond onze aikidoles op 20 mei in het teken van natuur, onder de vlag van het (internationale) Fête de la Nature. Dit keer trainden we in park De Gulden Bodem, vlakbij de dojo Nicolas Maesstraat. Het thema was Bomen. Om warm te worden, begonnen we met boomtikkertje tussen de beuken. Daarna het hoofdprogramma: een caroussel langs markante bomen in het park. Cathrien sensei deelde kaarten uit met foto's van verschillende soorten bomen en een techniek daarbij. Oefenparen zochten die op en voerden de technieken uit. Dat betekende andere bewegingen en ander evenwicht dan binnen op de mat! Een klem ondergaan in vochtig gras met uitvliegende kevertjes was voor velen een nieuwe ervaring. Maar het rollen en vallen viel mee, zelfs vrije val vormde voor gevorderden geen probleem. Tenslotte werden de natte kleren weer drooggewapperd door jo-oefeningen, met de 7-tellenkata als sluitstuk. Een geslaagde les!