12-03-2018

Terry Ezra Shihan (7e dan) in Arnhem

Op 10 maart gaf Terry Ezra Shihan een sprankelende stage in het Olympuscollege.

Terry Ezra Shihan (7e dan) is de leraar van Piet Lagerwaard en John Goverts, de leiders van de Aikido Federatie Nederland. Zijn Aikido-stijl is gericht op absolute ontspanning en gebruik van het centrum en onder- in plaats van bovenlijf. Niet alleen in de technieken, maar ook in het valbreken kan je dit oefenen. Zijn les begon dan ook met rollen vanuit je centrum, de armen swingen vanuit een heupzwaai in plaats vanuit de schouders. Van daaruit volgden allerlei vormen en technieken die met dezelfde ontspannen swing gemaakt werden - soms bedrieglijk makkelijk, maar een grote uitdaging als je het echt te pakken wilt krijgen! Ezra liet zien dat aikido niet zomaar een prettige beweegsport is, maar een 'Martial Art' die je het beste leert als je regelmatig uit je 'comfortzone' treedt. Gelukkig maakte zijn onnavolgbare Engelse humor veel goed, ook de dag daarna in Utrecht. Kortom, een leerzame en sprankelende stage!

Wil je meer trainen bij Ezra Shihan? Kom dan naar de ZOMERSCHOOL in Soest op 19-21 juli!