28-04-2015

Zomerschool met Terry Ezra Shihan (7e dan)

De jaarlijkse zomerschool met Terry Ezra uit Engeland was weer heel inspirerend.

Van donderdag 23 tot en met zondag 26 juli konden we weer genieten van het bijzondere aikido van van Terry Ezra (7e dan) in Soest. Ook John Goverts (6e dan), Trudeke Sterringa (5e dan) en Philippe Notenboom (4e dan) gaven les. Onze hoofddocent Piet Lagerwaard (6e dan) was helaas verhinderd wegens een operatie, en volgde het gebeuren vanaf de zijlijn. Terry leerde ons veel wapenwerk, vooral met de jo (houten stok), liet ons het verband zien tussen wapens en aikidotechnieken, en spoorde ons aan de esssentie te zoeken - soms behoorlijk lastig... John wist ons daarbij te helpen in zijn eigen, verhelderende lessen. Trudeke en Philippe lieten iedereen pittig werken, zodat de energie goed werd gebruikt. En de nabeschouwingen in 't Eekhoornnest waren ook heel gezellig! Zaterdag vierden we alvast de verjaardag van Ezra Shihan, die een week later 70 zou worden. Zomerschool-organisator Marije Nijkamp had een prachtig fotoboek voor hem samengesteld, met foto's van 25 jaar samenwerking met deze bijzondere leraar.