Landelijk

De Stichting is aangesloten bij de Aikido Federatie Nederland (AFN). Deze federatie is erkend door de World Aikikai Organisation (Hombu Dojo) in Japan. Ze laat zich inspireren door Terry Ezra Shihan (7e dan) uit Birkenhead (bij Liverpool) in Engeland. Hoofdinstructeurs van de AFN zijn Piet Lagerwaard en John Goverts. De AFN organiseert regelmatig weekendstages en eenmaal per jaar een zomerschool met Terry Ezra. Verder is de AFN verbonden aan de koepelorganisatie Aikido Nederland (AN), die op 18 april 2009 is opgericht en in november 2009 is toegetreden tot het NOC*NSF. Aikido Nederland was gastorganisatie van de kleinzoon van O'Sensei, Moriteru Ueshiba (Doshu), die ons land ter gelegenheid van de oprichting bezocht. Aikido Nederland organiseert regelmatig landelijke stages waaraan ook ASA-leden kunnen deelnemen. Dit gebeurt meestal in de centrale AN-dojo in Papendal (dichtbij Arnhem!). Verder verzorgt AN een rijkserkende lerarenopleiding (ook voor de leraren van de ASA),  een ongevallen- en aanspakelijkheidsverzekering, en de vertegenwoordiging van Nederland in internationale organisaties, met name de International Aikido Federation (IAF), gezeteld in Japan.